Friday 28 January 2011

Brrr

Tijdens de retraite in de EIAB vertelde een monnik dat je vooral een koud hoofd moet hebben als je mediteert. Nou ik vind het niks. Vanmorgen drie truien en twee slaapzakken en het bleef koud. Het zitten was oncomfortabel en stilzitten, vergeet het maar. Maar ik heb de 40 minuten volgemaakt!

Daarna weer naar bed. Brrr. Toen Els er even later uit ging, heeft ze haar dons ook nog ever me heen gelegd en toen kreeg ik het eindelijk warm: 3 truien, 2 wollen dekbedden en een dikke dons. Ik heb nog een paar uur heerlijk geslapen.

Deze week kregen we visite van Hans en hij vertelde iets moois dat hij op de EIAB had gehoord:

Waarheid is wat mensen bij elkaar brengt.

Dus niet: "confronteren met de harde werkelijkheid"
Dus niet: "ik zal hem eens de waarheid vertellen"

Het is voor mij een hele nieuwe manier om naar waarheid te kijken.

No comments: