Tuesday 11 January 2011

Winterfeest 2011

's avonds ben ik vol goede moed voor het komende winterfeest, maar 's ochtends grote moeite om uit bed te komen. Dat wordt nog wat volgende week. Ik heb wel erg veel zin om een periode intensief te mediteren.
's ochtends, wachtend op de trein doe ik loopmeditatie. Ik verbind me met de medewachtenden in plaats van me af te sluiten. En ik tel mijn stappen. Drie stappen inademen, 5 stappen uit. Soms 4 in en 7 uit. En dan steeds langzamer lopen. De wachttijd gaat verbazingwekkend snel voorbij. Vandaag heb ik geprobeerd om loopmeditatie over de blindenstrook te doen met mijn ogen dicht. Ik was verbaasd hoe wankel ik loop als ik mijn ogen sluit. Het is een geweldig goede aandachtsoefening om mijn evenwicht te bewaren en de blindenstrook onder mijn voeten te blijven voelen.

No comments: